Vet Center Aşı Takvimi

Köpek Aşısı Programı

Köpeklerde aşı yapmak, köpeğin sağlığı için çok önemlidir.
Yavru aşıları aşağıda listelenmiştir.

Yavru DP: Anneden erken ayrılan yavrulara uygulanan aşıdır. Kliniğimizdeki kombine aşı, köpeğinizi Canine Parvovirus ve Canin Distemper'e (köpek gençliği hastalığı) karşı korur.

Hibrit aşı: 5 farklı virüse karşı koruma sağlayan aşıdır. Bunlar;
-Parvovirus (kusma, ishal, kan, dışkı ile karakterize olan ölümcül bir hastalıktır.)
-köpek hastalığı: - Köpek gençliği hastalığı (solunum, sindirim, sinir sistemi, yavrularda yüksek ölüm oranının etkisini gösteren, bulaşıcı viral bir hastalığa neden olan bir virustür).
-Adenovirus- Tip 2 (Hastalık solunum sisteminde daha sık görülür. " Enfeksiyöz Trakeobronşit veya Kennel Öksürük & quot; köpek öksürük hastalığının faktörlerinden biridir.
-Parainfluenza (Enfeksiyonun neden olduğu öksürüğün üst solunum yolu enfeksiyonu hastalığın nedenidir.)
-Leptospira Canicola (Kanlı ishal ve sarılığa neden olan ve böbrek yetmezliğine neden olan bakteriyel bir hastalığın etken maddesidir.).

Bronş, KC aşısı: Kennel Cough-Dog pertussis olarak bilinen Enfeksiyon Bordetella bronchiseptica bakterileri, üst solunum yollarında enfeksiyona neden olan kronik öksürük ile karakterize bulaşıcı hastalıklara karşı bir aşıdır. Uygulama 2 şekilde yapılır. Enjeksiyon ile deri altından uygulandığında 3 hafta sonra tekrarlanmalıdır. KC aşısı burun boşluğuna uygulandığında, tekrarlanması gerekli değildir.

Korona virüsü aşısı: Anoreksi, kanlı mukoza isha ve kusmaya neden olan viral bir hastalığa karşı korur.

Lyme Aşısı: Borrelia burgdorferi, B. Garinii, B. Afzelii türleri hastalığın etken maddeleridir. (Spiroket). Lyme hastalığı, insanlara bulaşabilen bir hastalıktır. Ajan, Ixodes cinsinin keneleri ile çoğaltılır. Eklemlerdeki ateş ve ağrı şikayeti ile başlayan hastalık polyartrit ile kendini gösterir. Hastalık vücudun birçok sisteminde etkilidir.

Kuduz aşısı: Kuduz virüsüne karşı koruyan bir aşıdır.

Köpeğin sindirim sisteminde bulunan tapeworm, hookworm ve ribbon gibi iç parazitler; bit, pire, kene gibi uygulamalara karşı korumak için dış parazitler için uygulanır.

Yukarıda belirtilen aşıların belirli bir program dahilinde uygulanması, köpeğinizin hastalıklara karşı direncini arttırır. Bu nedenle, karışık, korona ve Lyme aşılarının yavru köpeğinize uygulanan ilk aşılarda çoğaltılması çok önemlidir. Bu aşılar aşılamadan bir yıl sonra tek bir doz halinde uygulanır.
Aşılama Takvimi
6. haftada. Yavru DP
7. haftada. dahili ve harici girişim uygulamaları
8. haftada 1. hibrid aşı
9. haftada Bronşit-KC aşısının tekrarı
10. haftada 1. Korona Virüsü Aşısı
11. haftada 2. hibrid aşı
12. haftada 1. Lyme Aşısı
13. haftada Kuduz aşısı
14. haftada 2. Corona Virüs Aşısı
15. haftada 2. Lyme Aşısı

Bu programa ek olarak, Veteriner Kliniğmizde Mantar aşıları da bulunmaktadır..

Aşılama Programı Hatırlatma

Yavru köpeğinizin sağlıklı bir yaşam sürmesi için gerekli olan bu aşılar haftalarca devam eder. Bu süre zarfında ihtiyacınız olan tüm bilgiler kliniğimizdeki doktorlar tarafından verilmektedir. İlk aşılamalardan sonra, aşılar, iç ve dış parazit uygulamaları cep telefonunuza ve e-posta adresinize hatırlatma olarak gönderilecektir.

Kedi Aşı Programı

Kedilere aşı yapmak, kedinizin sağlığı için çok önemlidir.
Bir yavru kedi için yapılması gereken 3 temel aşı vardır.

1)     Hibrit aşı: Kliniğimizde uygulanan kombine aşı, kedinizi klamidya ve Rinotrasheitis, Calici, Panleukopenia (gençlik hastalığı) virüslerine karşı korur.
2)     Kuduz aşısı: Kuduz virüsüne karşı korur.
3)     Lösemi Aşısı:Kedi lösemisine karşı bir aşıdır.

Kediler için aşılama programı, kedinin cinsine ve özelliklerine bağlı olarak değişebilir. Kliniğimizde, bir kedinin aşılama programı aşağıdaki şekilde uygulanır:

Kedi 6-7 haftalık iken, İlk olarak, iç ve dış paraziter uygulamalar yapılır ve parazitler kaldırılır. Parazitler kedinizin bağışıklık sistemini baskıladığından, parazit tedavisi uygulanır ve kedinin bağışıklık sistemi güçlendirilir.

İlk yavru kedi aşılarında, aşıların tam bir korunma sağlaması için aşıların ve Lösemi aşılarının 3 hafta sonra tekrarlanması (2. aşı aşısı ve 2. Lösemi) önemlidir. İlk aşılamadan bir yıl sonra, bu aşılar kedinize tek bir doz olarak verilecektir. Bu programa ek olarak, Mesleki Eğitim Merkezi Veteriner Kliniğinde ayrıca FIV (kedi yardımcıları) ve Mantar aşıları vardır. Bu aşıların caddede dolaşan kediler için yapılmasını tavsiye ediyoruz.
Aşılama Takvimi
8. haftada İlk karışık aşı verildi.
9. haftada Lösemi aşısı uygulanır ve iç parazit tedavisi tekrarlanır.
10. haftada Kuduz aşısı yapılır. 10. haftadan önce kliniğimizde kuduz aşısı yapılmamaktadır.
11. haftada 2. Karışık aşılama yapılır.
12. haftada 2. Lösemi aşısı yapılır.

Size aşılama programınızı hatırlatalım

Yavru kedinizin sağlıklı bir yaşam sürmesi için gerekli olan bu aşılar haftalarca sürer. Bu süre zarfında ihtiyacınız olan tüm bilgiler kliniğimizdeki doktorlar tarafından verilmektedir. İlk aşılamadan sonra, aşılar, iç ve dış parazit uygulamaları kliniğimizce bir hatırlatma olarak cep telefonumuza ve e-posta adresinize gönderilecektir.

Aşılama Programı Hatırlatma

Küçük dostlarımıza yardımcı olmak istiyoruz

Sağlık,beslenme,güzellik ve seyahat işlemlerinizle ilgili tanıtım bültenlerimize abone olabilirsiniz.